Nu conduceți cu anvelopele de vară la temperaturi scazute

Indiferent dacă dați vina pe schimbările climatice, un vant polar sau ceea ce pare a fi începutul următoarei ere glaciare, nu există nici un dubiu că evenimentele meteorologice recente au expus mulți șoferi la temperaturi înghețate și condiții de conducere în timpul iernii. Data viitoare când natura își extinde acoperirea la rece, șoferii cu vehicule echipate cu anvelope de vară trebuie să știe că aceste anvelope nu sunt proiectate pentru temperaturi sub îngheț pe drumuri acoperite cu zăpadă și gheață.

Atunci când se confruntă cu temperaturi sub îngheț, șoferii trebuie să conducă un vehicul echipat cu anvelope de iarnă.

Anvelopele de vară conțin compuși de rulare proiectați pentru a asigura tracțiunea în temperaturi ambientale la cald. Nu au fost niciodată intenționate să experimenteze temperaturi scazute, nici condițiile de conducere în vreme de iarnă care le însoțesc adesea.

Pe măsură ce temperaturile ambientale devin mai reci, de obicei în jurul temperaturii de 0 grade Celsius, anvelopele de vară pierd un procentaj remarcabil de tracțiune, deoarece proprietățile de cauciuc ale benzii de rulare se schimbă de la un material elastic flexibil la plastic inflexibil. Industria anvelopelor utilizează termenul de „tranziție în sticlă” pentru a descrie temperatura în care performanțele aderenței / alunecării anvelopei de vară se modifică dramatic. Aceasta înseamnă că anvelopele de vară care asigură o tracțiune previzibilă în condiții calde și fierbinți vor fi considerate ca fiind o provocare pentru a conduce la temperaturi scăzute. Acest lucru este valabil mai ales atunci când anvelopele încep să fie conduse pentru prima dată sau dacă șoferul apasa acceleratia. Din fericire, tranziția de sticlă este o condiție reversibilă care permite tracțiunii normale a anvelopei să se întoarcă pe măsură ce urcă temperaturile ambientale.

Dacă temperaturile ambientale scad la aproape sau sub îngheț, conducerea sau rularea unui vehicul echipat cu anvelope de vară riscă posibilitatea de crăpare a compusului de rulare. Craparea acestuia este o condiție permanentă care necesită înlocuirea anvelopei. Cealaltă condiție care poate fi cauzată de rularea anvelopelor de performanță de vară la temperaturi scăzute este posibilitatea despicării marginilor blocurilor de rulare.

Deoarece ambele condiții apar doar ca rezultat al utilizării sau depozitării necorespunzătoare, acestea nu sunt acoperite în mod obișnuit de garanția producatorului.

Alte articole Populare